Κάποιες βοηθητικές προτάσεις...
Η γραμμή μάθησης δείχνει το ποσοστό παρακολούθησης - προόδου. Δηλαδή εάν ο μαθητής έφτασε στο 10% της μελέτης του, στο 30,50, ή 100%.
Για να δημιουργήσετε τη
γραμμή μάθησης στην ηλεκτρονική τάξη, θα χρειαστεί πρώτα να έχετε περάσει
στα υποσυστήματά της, το υλικό σας. (Στα έγγραφα, στα πολυμέσα, στους
συνδέσμους), διότι από εκεί θα αντληθούν τα αρχεία για να τα προσθέσετε στη
γραμμή μάθησης. Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε μία εικόνα με σχόλια ή στοχευμένες ερωτήσεις, δημιουργήστε
ένα αρχείο word και ανεβάστε
το στα έγγραφα. Την εικόνα είναι καλό να την τοποθετήσετε μέσα σε πίνακα όταν θα την
επικολλήσετε στο έγγραφό σας.
Μπορείτε να έχετε τόσες γραμμές
μάθησης όσες είναι οι φάσεις του σεναρίου. Μπορείτε όμως να έχετε και μία με
όλες τις δραστηριότητες στη σειρά.
Μία απλή γραμμή μάθησης με
χρονολογική σειρά μπορεί να περιλαμβάνει:
1. Δραστηριότητα
ανίχνευσης που θα είναι ένα αρχείο word με εικόνα και από κάτω ερωτήσεις. Το
ανεβάζετε στα έγγραφα.
2. Δραστηριότητα
ανίχνευσης όπως ένα padlet που θα ανεβάσετε στον ψηφιακό τοίχο αφού πρώτα επικολλήσετε
το link στις συνδέσεις.
3. Εννοιολογικό
αρχικό χάρτη της ηλεκτρονικής τάξης που τον αποθηκεύετε στα έγγραφα ή εάν είναι χάρτης μιας εξωτερικής εφαρμογής, αποθηκεύετε το αρχείο ως εικόνα ή pdf και αντίστοιχα ανεβάζετε το αρχείο εικόνας στα πολυμέσα και το αρχείο pdf στα έγγραφα. Ο εννοιολογικός χάρτης αφορά τη σύγχρονη. Ανεβάζετε όμως το αρχείο και στη γραμμή μάθησης, για να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα των δραστηριοτήτων του μαθήματος.
4. Ένα
βίντεο που συνοδεύεται από ερωτήσεις. Ανεβάζετε πρώτα το βίντεο στα πολυμέσα. Τις
ερωτήσεις τις γράφετε σε ένα αρχείο ξεχωριστό που το ανεβάζετε στα έγγραφα και
από εκεί στη γραμμή μάθησης. Στη γραμμή μάθησης θα εμφανίζει το σύμβολο των
εγγράφων. Όπως θα εμφανίζονται στη σειρά οι δραστηριόητες, πρώτα θα σας εμφανίζει το βίντεο και μετά το αρχείο με τις ερωτήσεις. Για να αντιστρέψετε τη σειρά εμφάνισης, υπάρχουν βελάκια με κατεύθυνση πάνω και κάτω. Πατώντας το βελάκι μεταφέρεται αυτόματα το αρχείο, στη θέση που θέλουμε. Εδώ υπάρχει και η επιλογή του διαδραστικού βίντεο.
5. Μία διδακτική βοήθεια που θα προτρέπει τους μαθητές σε μία ασύγχρονη εργασία. Η εργασία μπορεί να περιλαμβάνει εφαρμογές της ηλεκτρονικής τάξης ή εξωτερικές, όπως παιχνίδια, παζλς, ασκήσεις σωστού λάθους. Ένα αρχείο εγγράφου ή παρουσίασης για εμπέδωση και αξιολόγηση, όπου οι μαθητές κυκλώνουν, γράφουν, φέρουν ευθείες. Το αρχείο θα είναι για τη σύγχρονη με διαμοιρασμό οθόνης και annotate.Θα χρειαστείτε εκπαιδευτικούς πόρους - Υλικό από το Φωτόδεντρο, Αίσωπο, Διαδραστικά βιβλία αλλά και blogs. Επίσης με την εφαρμογή Padlet και την ανάρτησή του στον ψηφιακό τοίχο και κατόπιν στη γραμμή μάθησης μπορούν να παρουσιαστούν οι διαφορές της εκπαιδευτικής παρέμβασης.
Μαρία Ι.Μαγκίρογλου
Νηπιαγωγός-Εκπαιδεύτρια Τ4Ε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου