Εννοιολογικός χάρτης της ηλεκτρονικής τάξης

      Ο εννοιολογικός χάρτης της ηλεκτρονικής τάξης είναι πολύ εύχρηστος και δεν υπάρχουν περιορισμοί χρονικής διάρκειας χρήσης ή περιορισμένου αριθμού δημιουργίας χαρτών. 

1.Πηγαίνετε στο αριστερό μενού της ηλεκτρονικής τάξης και επιλέγετε εννοιολογικός χάρτης. Θα χρειαστεί να έχετε ήδη ενεργοποιημένο το εργαλείο του εννοιολογικού χάρτη (Από διαχείριση μαθήματος, εργαλεία, μετακινώντας στο μενού που ανοίγει, το εργαλείο του εννοιολογικού χάρτη δεξιά, στα ενεργά εργαλεία, Υποβολή).

2.Πατάτε «άνοιγμα» και επιλέγετε «άνοιγμα παραδείγματος». Εμφανίζεται ο χάρτης. Με διπλό κλικ πληκτρολογείτε σε κάθε κελί το κείμενο που θέλετε να περιλαμβάνει ο χάρτης σας. Με ένα μικρό κύκλο, δίπλα σε κάθε κόμβο, εάν το πατήσετε αφαιρεί κελιά. Εάν θέλετε να προσθέσετε κόμβους πηγαίνετε στην πάνω μπάρα που γράφει «τροποποίηση». Για να προσθέσετε και να αφαιρέσετε κόμβους χρειάζεται απλώς να επιλέξετε τον κόμβο εκείνον δίπλα στον οποίο θα προσθέσετε ή θα αφαιρέσετε άλλους.

3.Όταν ολοκληρώσετε πηγαίνετε δεξιά εκεί που γράφει αποθήκευση. Εάν πατήσετε «Στα έγγραφα» πηγαίνει τον χάρτη απευθείας στα έγγραφα της ηλεκτρονικής τάξης σε αρχείο εικόνας, της μορφής .jm.  Στη γραμμή μάθησης τον εισάγετε από τα έγγραφα. Θα δείτε ότι ο χάρτης έπαψε να υπάρχει στο μενού του εννοιολογικού χάρτη. Πηγαίνοντας στα έγγραφα ή στη γραμμή μάθησης τον κατεβάζετε στον υπολογιστή σας. Εάν στο μενού του εννοιολογικού χάρτη «Άνοιγμα» πατήσετε «επιλογή αρχείου», σας πηγαίνει στον υπολογιστή σας. Επιλέγετε το αρχείο και τον επανατοποθετείτε στο μενού του εννοιολογικού χάρτη για περαιτέρω επεξεργασία.

4.Τέλος όταν βρίσκεστε στο μενού του εννοιολογικού χάρτη και πατήσετε «΄Ανοιγμα», «Επιλογή παραδείγματος», με σκοπό τη δημιουργία ενός χάρτη, μπορείτε να διαλέξετε ένα χρώμα της επιλογής σας από τα διαθέσιμα. Η μπάρα που γράφει «Επιλογή θέματος» μας δίνει αυτή τη δυνατότητα. Η επιλογή γίνεται σε όποια χρονική στιγμή θέλετε, είτε κατά τη διάρκεια που επεξεργάζεστε τον χάρτη, είτε στο τέλος, είτε στην αρχή. Η αλλαγή χρώματος βοηθά να διακρίνουμε τον αρχικό με τον τελικό χάρτη στο στάδιο της μεταγνώσης.

Μαρία Ι.Μαγκίρογλου

Νηπιαγωγός - Εκπαιδεύτρια Τ4Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου